torstai 19. tammikuuta 2017

Pelastaako supermersut ilmastomuutokselta ?



Liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin tieliikenneselvityksen uutisvuoto aiheuttaa hämmennystä ?

Mahdollisen autoveron poistamisen jälkeen super – Mersujen ostajat olisivat ainoat voittajat. Paljon ajavien ja uuden auton ostajien maksumiehiksi jäisi ne kauppakassin kuskien mummot ja papat, jotka ajavat muutamia matkoja päivässä.

 

Entäs Bernerin suunnittelema polttoaineveron laskeminen ?

Tottakai se saa ymmärrystä, koska myös se hyödyttää paljon ajavia.

 

On se vaan kumma, että aina kun kepulla on pääministerikausi, maata ajetaan ojasta allikkoon ?

Vanhasen hallitus kunnostautui pohjois-Korean malliin Euroopan energiapolitiikan takapajulaksi maailman suurimmilla ydinvoimalapäätöksillä.


Sipilän hallituksen Bernerin tieliikennekaavailut ruoskii ilmastotalkoot Suomen osalta totaaliseen umpikujaan.

Missä on Bernerin joukkoliikenteen kehittämissuunnitelmat yksityisautoilun vähentämiseksi ja ilmastomuutostalkoot ?

 

Jopa autoteollisuuden suurmaa Saksa on harkitsemassa polttomoottoreidenkieltämistä 2020 luvulla.

Norja on myös kieltämässä polttomoottorit ja öljylämmittämisen.

 

Mitä tekee Suomi ?

Suomi vastaa ilmastomuutokseen kiihdyttämällä sitä entisestään ! 

Öljyn sekaan lisätään biopolttoainetta ja hävitetään metsät !

Suomen metsät ovat jo nykyisellään tehohoidettuja puupeltoja, jotka eivät täytä biopolttoaineen ehtoja.

Metsien polttaminen liikenteessä sekä suurissa energialaitoksissa ei ole ilmastoteko,  sillä runkopuun hiilen kierto on hidas, n. 80 vuotta.

 

Uusien polttomoottoriautojen  autoveron poisto ja paljon ajavien suosiminen

ilmastomuutoksen kustannuksella metsät hävittämällä ei ole vastuullista politiikkaa.

Missä viipyy Sipilän hallituksen joukkoliikenteen kehittämissuunnitelmat

vaihtoehtona polttomoottoreille ja uskottavalle ilmastopolitiikalle ?

Ei kommentteja: