Cayce on luultavasti 1900-luvun alun tunnetuin selvänäkijä, joka asettumalla makuulle ja hengittämällä syvään siirtyi lähes välittömästi transsitilaan. Sen jälkeen vierellä istuva avustaja luki hänelle parantamista tarvitsevan henkilön nimen ja olinpaikan sekä määritteli tämän oireet. Senjälkeen Cayce määritteli transsissa diagnoosin ja antoi hoito-ohjeet. Hän tarvitsi vain henkilön nimen ja sijainnin ja sai sitten yliaistisen yhteyden Akaasisiin aikakirjoihin, - ”Elämän kirjaan".
Akaasa tai akasha tarkoittaa sanskriitin kielellä ”rajatonta tilaa”, jota pidetään kaikkien elävien ja eläneitten yksilöiden informaation keskusvarastona. Ne sisältävät jokaisen teon. sanan, tunteen, ajatuksen ja ilmenneen aikomuksen milloin tahansa maailmanhistoriassa aikojen alusta aikojen loppuun.
Akaasiset aikakirjat sisältävät jokaisen sielun historian
maailman luomisesta lähtien ja nämä rekisterit yhdistävät meidät kaikki
toisiimme. Emme koskaan ole olleet erillisiä.
Akaasiset aikakirjat voidaan jäljittää
aina seemiläisistä kansakunnista kaikkiin muihin eri puolella maailmaa asuviin
kansoihin. Kaikkien näiden ikiaikaisten kansojen keskuudessa eli usko taivaallisiin
tauluihin, jotka sisälsivät maailmankaikkeuden historian ja kaiken
spirituaalisen tiedon. Mooseksen Jumalalta saadut lain taulut muistuttavat
vertauskuvallisesti jumalallisen totuuden vuodattamisesta ihmiskunnalle vasta
sitten kun he kykenevät ottamaan iankaikkisen totuuden vastaan.
Perinteisen uskonnon mukaan Elämän
kirja sisältää kaikken niiden nimet,
jotka ovat pelastuksen arvoisia. Jo muinaisessa maailmassa ihmisen nimi oli
vertauskuvainnollinen hänen olemassaoloonsa.
”Akaasi on siis yksi kosmisista periaatteista ja se on plastinen aine, luova fyysisessä olomuodossaan, muuttumaton korkeimmissa teorioissaan. Se on tärkein osa kaikista energian, materian, psyykkisen tai henkisen mahdollisista muodoista, ja se sisältää kaikki maailmankaikkeuden luomisen alut, jotka versoivat jumalallisen hengen vaikutuksesta. (Alchemy and Secret Doctrine)
Kautta koko ihmiskunnan historian
henkisillä opettajilla ja profeetoille henkinen maailma ja sen lainalaisuudet
olivat yhtä todellisia kuin tavalliselle ihmiselle fyysinen maailma. Niinpä
joillekin on ja on ollut mahdollista tunkeutua syvemmille tasoille ikuisiin katoamattomiin
tosiasioihin.
Kaikkein laajin tietolähde Akaasisista
aikakirjoista löytyy selvänäkijä Edgar Caycen ( 1877 – 1945) jälkeenjääneistä
kanavoinneista.
Caycen mukaan tietolähteitä oli kaksi; - sen yksilön alitajunta, jolle kanavointi tehtiin ja toisena Akaasiset aikakirjat:
"Aikaan ja avaruuteen on kirjoitettu
kaikki entiteetin (kokonaisuuden, kokonaisolemuksen) ajatukset, teot ja
pytkimykset Jumalan muistojen kirjaan ja niitä säilytetään ajan ja avaruuden
kaaressa; - entiteetin saapuessa
materiaaliseen tietoisuuteen ja lähtiessä siitä aikaan ja avaruuteen jää
tapahtumasta merkki, jota voidaan sitten tulkita."
Kuvaillessaan Akaasisen arkiston avaamista Cayce näki itsensä pienenä pisteenä fyysisen liikkumattoman kehonsa ulkopuolella
pimeyden ja yksinäisyyden ahdistamana. Yhtäkkiä ilmaantuu valkea valonsäde. Valoa
seuraten on pakko liikkua ylöspäin, muuten eksyy. Valon polulla havaitsee eri
tasoja, joissa on liikettä. Ensimmäisellä tasolla ilmenee hirveitä muotoja ja
hahmoja, joita näkee painajaisunissa. Sitten kuva vaihtuu harmaahuppuisiksi
hahmoiksi, jotka liikkuvat alaspäin ja joiden väri haalenee. Suunta vaihtuu ja
hahmot liikkuvat ylöspäin ja väri kirkkaammaksi. Seuraavaksi molemmilla puolilla alkaa näkyä epämääräisiä talojen, seinien ym. maiseman piirteitä, vielä kun kaikki
muu on liikkumatonta. Matkan jatkuessa normaalien kylien näköisissä
kaupungeissan näkyy ja liikettä. Kun talot jäävät taakse, jää vain sekoitus
ääniä ja värejä. Siinä ei ole kattoa, vaan iäkäs mies, joka antaa minulle ison
kirjan. Se on sen ihmisen arkisto, jolle etsin tietoja.
Akaasiset aikakirjat eivät ole pelkkä
jäljennös menneisyydestä, vaan sisältävät myös nykyhetken, tulevaisuuden ja
lisäksi tiettyjä todennäköisyyksiä.
Elämän kirjan, Jumalan muistokirjan
kukin entiteetti voi itse kirjoittaa ajan ja avaruuden vyyhteen
kärsivällisyyden avulla ja sen voi avata vasta, kun ihminen on päässyt äärettömyyden
aaltopituudelle, ja sitä voi lukea se, joka on saavuttanut saman tietoisuuden.
-Entäpä, jos ihminen saa oman kuolemansa yhteydessä samalla omat tietonsa akaasisista aikakirjoistaan?
Caycelle elämän tärkeys ei ollut
uskonnollinen asia, vaan tärkeys riippui siitä kasvoiko ihmisen tietoisuus elävästä
hengestä. Taivas ei ollut paikka, vaan olotila, jossa kaikki sielut lopulta
ilmenisivät: - ”jotta kasvaisit taivaaseen, et mene taivaaseen. Omassa
tietoisuudessasi sinä kasvat sinne.”
Cayce näki ennalta myös lupaavan
Vesimiehen ajan, jota hän kuvaili liljan jaksoksi. Tulevaisuus olisi puhtauden
jakso, jossa ihmiset lopulta ymmärtävät suhteensa todellisen Jumalan
kanssa. Silloin jokainen ihminen lopulta ymmärtäisi olevansa vastuussa muista,
huolimatta siitä mihin valtio uskoo.
Kun jokainen ihminen huolehtii enemmän muista, hänestä tulee veljensä vartija
Huolenpito muista johtaa ”tasoittumiseen”,
jossa ihmiskunta vihdoin ymmärtää, että kaikki ovat tasa-arvoisia ja jokainen
elää toisen kanssaihmisen vuoksi.
Cayce näki nykyisyyden ihmiskunnan
vallanhaluna, ei sielun toiveesta kehittyä, koska oleskellessamme ajassa ja
avaruudessa olemme unohtaneet spirituaalisuuden ja suhteemme Jumalaan. Ihmisen
vastaus kaikkeen on VALTA, - rahan valta, aseman valta, rikkauden valta jne,
mutta tämä EI KOSKAAN ole ollut Jumalan tapa.
Jumalan lait ovat vankkumattomia
lakeja, jotka eivät häviä: ”mitä ihminen kylvää – sitä hän niittää.” Siksi ihmisen on
aloitettava ensin omasta itsestä. Uhriutuminen ulkoisista olosuhteista on itsepetosta.
Mistä tahansa paikasta ihmiset itsensä löytävätkään, heidän tulisi tehdä sen
hyväksi työtä.
Erästä naista Cayce ohjasi sielun kutsumuksensa löytämiseen: toista kolme kertaa päivässä ja sitten kuuntele: ”Jumala mitä haluaisit minun tekevän tänään?” – ja tarkoita mitä sanot.
Jokaisella sielulla on tietty tehtävä. On yhtä aiheellista pohtia mistä sielu
on tullut ja mihin se on menossa? Sillä jos sielu on ikuinen, se on aina ollut
ikuinen. Tämä on Luovien Voimien Elävän Jumalan ajatus. Hän on aina ollut olemassa, ja
ihmiset hänen lapsinaan ovat osa tätä ikuista tietoisuutta.
Johanneksen Ilmestyskirja
Vuodesta 1933 alkaen Cayce selvitti Akaasisten aikakirjojen ja Johanneksen Ilmestyksen yhteyttä. Johanneksen Patmos saarella kirjoittama Ilmestyskirja on Caycen mukaan ihmisen henkilökohtainen kokemus heräävästä tietoisuudesta, jossa Elämän Kirjan sinetit avautuvat.
Johanneksen kokema näky oli täynnä symboleja. 7 kynttilää, seitsemän sinettiä, seitsemän kirkkoa ja seitsemän tähteä olivat kaikki yhteydessä seitsemään spirituaaliseen keskukseen, tsakraan ihmisen selkärangassa.
Nämä tsakrat ylläpitävät tietoisuutta
sielun historiasta ajassa ja avaruudessa, ja niitä herätetään ihmisen tietoisuuden
kasvaessa siitä, että he ovat alkuperältään spirituaalisia olentoja, yhden
Jumalan lapsia. Tämä henkilökohtainen herääminen ja tietoisuuden kasvu tapahtuu aikanaan jokaiselle maailman ihmiselle.
Elämän aikakirjat ovat osa Luovia Voimia, unien ja inspiraatioiden lähteitä. mutta materialismiin langenneelle alkuperänsä unohtaneelle ihmiselle fyysinen maailma on vain haalea varjo todellisuudesta.





Ei kommentteja:
Lähetä kommentti